상세정보
1. 주요내용
- 철도교의 신축장치를 대체하는 고인성콘크리트 연결 바닥판의 개발과 표준화로 교량단부의 궤도침하를 방지하여 열차의 승차감 및
주행안전성 향상
- 교량구간 노반을 토공구간과 동일조건이 되도록 전구간 연속화 하여 교량 단부에서 발생하는 자갈궤도의 열화 방지
1. Main Summary
- Development and standardization of high-touch concrete connecting floorboards to replace the construction of
railway bridge prevented track subsidence at the bridge end, which improved the comfortableness and safety
of the train driving
- Prevention of deterioration of gravel tracks generated at the end of the bridge by continuously making the roadbed
in the bridge section the same conditions as the earthwork
기술문의
* 기술자료에 관한 자세한 문의는 담당자(방나영 선임연구원 / 사업화지원Hub실 / 031-389-6371)에게 연락주시기 바랍니다.